عنوان : برنامه های گرامیداشت هفته بسیج     نويسنده : Admin    

با سلام خدمت تمامی ملت بزرگوار و قهرمان پرور ایران بویژه همکاران محترم در پتروشیمی اراک
احتراماً بااستحضار می رساند هفته بسیج از تاریخ 5/9/86 شروع می شود و برنامه های ذیل برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است.
برنامه های پایگاه بسیج شهید تندگویان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج
1.برگزاری مسابقه دو و میدانی در مجتمع پتروشیمی اراک بین کارکنان در روز اول هفته بسیج مورخ5/9/86.
2.برگزاری مسابقه شنا بین فرزندان و کارکنان مجتمع پتروشیمی اراک ؛بعلاوه برگزاری مسابقه شنا بین تیم شنا پایگاه بسیج شهید تندگویان و حوزه شهید بختیاری و پایگاه بسیج پالایشگاه وپایگاه بسیج نیروگاه در استخر سرپوشیده مهاجران مورخ9/9/86 یا مورخ 10/9/86.
3. برگزاری مسابقه فرهنگی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج.
4.برگزاری مسابقه تیراندازی مورخ 11/9/86 بین بسیجیان پایگاه بسیج شهید تندگویان.
5.بازدید 35 نفر از بسیجیان این پایگاه از آسایشگاه جانبازان در تهران و دیدار با یکی از مراجع تقلید در قم.
6.برنامه گرامیداشت هفته بسیج مورخ 6/9/86 وشرکت بسیجیان در این مراسم و سخنرانی مهندس بیات در مراسم.
7.بر پایی نمایشگاه عکس و پوستر و نصب پرچم و بیل برد و پخش سرود های حماسی و مرتبط در رستوران مرکزی وسطح مجتمع.

 

    ادامه خبر ...    تاريخ ارسال : چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶


    عنوان : جنگ علیه سرطان با سبزیجات    نويسنده : Admin    

جنگ علیه سرطان با سبزیجات

تحقیقاتی انجام شده كه نشان می دهد، سبزیجات و گیاهان می توانند از پیشرفت تومورهای سرطانی جلوگیری كنند.


كلم بروكلی، كلم، جینگو بیلوبا(درختی كوچك با برگ های بادبزنی) و سیر می توانند از بروز انواع سرطان ها جلوگیری كنند یا جلوی پیشرفت تومورها را بگیرند. تحقیقات متعددی كه بر تأثیر غذا و فعل و انفعالات درون سلول ها و DNA انجام شده، نشان می دهد كه رژیم مناسب غذایی می تواند تا حد زیادی از بروز یا پیشرفت بیماری ها جلوگیری كند.

مطالبی كه در زیر می خوانید برگرفته از تحقیقاتی است كه در سازمان تحقیقات سرطان آمریكا در بالتیمور انجام شده است:

در مرحله اول، دكتر آكینوری یاناكا و همكارانش از دانشگاه تسوكوبای ژاپن دریافتند كه در 20 نفر كه رژیم غنی از كلم بروكلی داشتند، میزان عفونت هلیكوباكتر پیلوری كه باعث بروز ورم دیواره معده، زخم و سرطان معده می شود، به شدت كاهش یافته است.

دكتر یاناكا می گوید: با وجود اینكه هنوز نتوانسته ایم هلیكو باكتر پیلوری را به طور كامل از بین ببریم، ولی كنترل و كاهش میزان آن كه باعث كندی یا توقف رشد بیماری های معده به خصوص سرطان دیواره معده می شود، آن هم با وسیله ای ساده مثل خوردن كلم بروكلی امکان پذیر است. این برای بیماران خبر بسیار مسرت بخشی است و جای امیدواری دارد.

سولفورافان ها و آنتی اكسیدان ها
سولفورافان یكی از مواد شیمیایی موجود در كلم بروكلی است كه خاصیت بسیار قوی و مؤثر ضد سرطانی دارد. این ماده قدرت دفاعی سلول ها در برابر عوامل سرطان زا را بالا می برد.

آنتی اكسیدان ها غیرفعال كننده مولكول های سمی از بین برنده DNA و كشنده سلول ها و در نتیجه مؤثر در پیشگیری از سرطان هستند.

در تحقیق دیگری كه بر روی كلم بروكلی صورت گرفت مشخص شد، وقتی مقداری از كلم بروكلی روی پوست موش آزمایشگاهی مالیده شد، تأثیر خنثی كننده اشعه ماوراء بنفش(UV) كه عامل اصلی سرطان پوست است از خود نشان داد. یكی از محققین فعال در این تحقیق به نام آلبناتی دینكئوواكستوا می گوید: به محض اینكه تابشUV ، بر موش را قطع نمودیم، شروع به گذاشتن تكه های بروكلی بر پوستش كردیم و متوجه شدیم كه50 درصد از میزان تهدید و حالت تهاجمی تومورهای موش در مقایسه با موش هایی كه در همان شرایط مورد تابش UV قرار گرفتند و ماسك بروكلی را دریافت نكردند، كاسته شد. این می تواند راه حل مناسبی برای كاهش پیشرفت سرطان پوست یا جلوگیری از بروز آن باشد. این تیم در حال بررسی میزان تأثیر بروكلی بر سرطان پوست انسان هستند و بسیار امیدوارند كه در مورد سرطان پوست انسان نیز مانند سرطان معده به جواب های رضایت بخشی برسند.

در مرحله سوم مطالعات، محققان دریافتند كه كلم و ترشی آن می تواند عامل مؤثر در جلوگیری از بروز سرطان سینه در زنان باشد. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان سلامت زنان آمریكا، خوردن كلم می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان كاهش دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد كه زنانی كه در اوایل سنین بلوغ، كلم را به وعده های غذایی خود افزودند و روزانه میزان قابل توجهی از آن را دریافت كرده و این روند را تا بزرگسالی نیز ادامه دادند، بدن بسیار مقاوم تری در برابر سرطان سینه دارند. البته كلم پخته یا نیم پز بسیار مفید تر از كلم خام یا کلم ترشی است.

این تحقیقات نشان داد كه گلوكوسینولات های موجود در كلم با مقاوم سازی سلول و جلوگیری از بین رفتن DNA و تغییر شكل سلول ها، باعث كاهش ماده مولد سرطان می شود و در مراحل اولیه، پیشرفت سلول های سرطانی را به خوبی كنترل می سازد و در مراحل بعدی با ساكن كردن فرآیند پیشرفت سلول های مهاجم سرطانی و از بین بردن این سلول ها، از پیشرفت سرطان و وخیم شدن آن جلوگیری كرده و همچنین از تغییر شكل یافتن سلول های سالم نیز پیشگیری می كند.

در بخش دیگری از تحقیق تأثیر گیاه جینگو بیلوبا بر جلوگیری از بروز و پیشرفت سرطان تخمدان در خانم ها آزمایش شد.

طی تحقیقات به عمل آمده در بیمارستان زنان بوستون، مشخص شد كه زنانی كه از گیاه جینگو بیلوبا استفاده می كردند، به سرطان تخمدان دچار نشده بودند و بدین ترتیب تحقیق روی زنان مبتلا به سرطان نیز شروع شد.

دكتر "بین یه" یكی از محققان این طرح می گوید: مطالعات جمعیتی انجام دادیم تا از تأثیر گیاهان و سبزیجات بر سرطان آگاه شویم و در نهایت متوجه شدیم كه تنها 6/1 درصد از زنانی كه از گیاه جینگو مصرف می كردند، به سرطان تخمدان مبتلا شده بودند. در این تحقیقات پی بردیم كه این گیاه تأثیر بسیار قوی در جلوگیری از سرطان دارد و تا 80 درصد از پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری می كند و سلول های مهاجم را از بین می برد. با تلفیق اطلاعات و آمار تحقیقات جمعیتی و آزمایشگاهی، نقش بازدارنده و از بین برنده این گیاه بر سلول های سرطانی ثابت گردید.

در مرحله نهایی این تحقیق، محققان دریافتند كه، گوشت و تخم مرغ پخته شده با حرارت زیاد، ماده شیمیایی به نام PHIP تولید می كند كه باعث سرطان می شود و با همراه كردن سیر با این مواد غذایی می توان این ماده را خنثی كرد.

تحقیقات نشان داده است كه زنانی كه بیشتر گوشت می خورند، بیشتر به سرطان سینه دچار می شوند و عواملی مانند بالا بودن چربی خون و دریافت زیاد چربی در وعده های غذایی و نامتعادل بودن هورمون ها ابتلا به این سرطان را افزایش می دهند.

در این تحقیقات ثابت شد كه مواد موجود در سیر باعث خنثی شدن PHIP می گردد. PHIP با از بین بردن DNA و ایجاد تغییراتی در بدن باعث بروز سرطان می شود. این ماده با ترشح آنزیمی باعث تشدید یا بروز سرطان می شود و این خطر در افراد بالای 40 سال بیشتر است.

گوشتی كه زیاد سرخ یا پخته می شود، این ماده را ترشح می كند و با خوردن آن خطر ابتلا به سرطان بسیار افزایش می یابد. DAS موجود در سیر عامل پیشگیری از بروز و پیشرفت تومورهاست و با اضافه كردن آن به گوشت می توان این خطر را خنثی كرد.

"پل برنان" سر محقق مركز تحقیقات سرطان لیون فرانسه می گوید: ما به روشنی آثار ضد سرطانی گیاهان چلیپایی را كشف كردیم. تمامی این تحقیقات مؤید آثار ضد سرطانی سبزیجات هستند. برای مثال با دریافت روزانه انواع كلم می توان تا حد بسیار زیادی از بروز و پیشرفت سرطان ریه جلوگیری كرد. بدین ترتیب می بایست برنامه غذایی روزانه خود را طوری تغییر دهیم و تنظیم كنیم كه میزان قابل توجهی میوه و به ویژه سبزیجات دریافت كنیم تا از ابتلا به سرطان به همین سادگی جلوگیری كنیم.

ترجمه: راحله زند وكیلی


 

    ادامه خبر ...    تاريخ ارسال : چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶


    عنوان : موشک بالستیک دور برد قدر1 با بردی بیش از شهاب 3    نويسنده : Admin    

حتما از رسانه های مختلف خبر غیر منتظره نمایش موشک دوربرد بالستیک قدر ۱ را در رژه نیروهای مسلح دیدید وشنیدید این خبر لرزه بر اندام قدرتها و بالاخص رژیم صهیونیستی انداخت...

رژه ای که ادوات هوایی.. دریایی.. زمینی ..و موشکی اش تماما تولید داخل و کاملا بومی بود..با تمام وجود به خودمان بالیدیم.

باید گفت ایران از این پس قدم در مرحله ساخت موشکهای دوربرد و بالستیک نهاده است.

به هر حال سعی ما بر اینست که اطلاعات نسبتا جامعی از این موشک ارائه نماییم..

پس از ساخت موشكهای سری شهاب شامل شهاب 1، 2 و 3، متخصصان دفاعی كشورمان توانستند موشكی را طراحی و تولید كنند كه حداكثر برد آن 500 كیلومتر بیش از شهاب 3 است.

این موشك با نام "قدر 1" در رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر حضرت امام (ره) به همراه سكوی پرتاب آن (لانچر) به نمایش گذاشته شد تا صفحه دیگری از تاریخ توانمندی های دفاعی كشور در عرصه‌هایی چون موشكی به نمایش گذاشته شود.

از خصوصیات این موشك بالستیك سر جنگی و ماسوره انفجاری، ضربتی و مجاورتی است و به صورت عمود پرواز شلیك می‌شود. نیز این موشک از لحاظ طراحی بسیار شبیه موشک معروف شهاب ۳ میباشد اما با این تفاوت که برد آن۵۰۰ کیلومتر از شهاب ۳بیشتر است یعنی در واقع ۸۵ درصد اروپا و ۷۰ درصد آسیا در تیر رس این موشک قرار دارد...

نمایش "قدر 1" در كنار دیگر موشك‌های ساخت كشور همچون زلزال، نازعات، فاتح 110، فجر 5 و شهاب 3 در رژه نیروهای مسلح امسال نشان داد كه ایران در بخش‌های موشكی بدون نیاز به كشورهای دیگر و درحالیكه در تحریم به سر می‌برد به توانایی بسیار بالایی دست یافته است.

این موشك اکنون در اختیار نیروی هوایی سپاه پاسداران قرار دارد.


 

    ادامه خبر ...    تاريخ ارسال : چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶


صفحه : ( 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ) بعدي...